Autonomia intelektualna, dobrostan, zdobywanie wiedzy i umiejętności – tego wg starożytnych filozofów powinna uczyć szkoła. Czy dziś, myśląc o szkole przyszłości warto wrócić do początku?
Nauczyciel to towarzysz, przewodnik, wychodzący poza schemat nauczania przedmiotowego. Uczeń zadaje pytania, potrafi myśleć krytycznie, czuje się gospodarzem w szkole, eksperymentuje wspólnie z rówieśnikami i wychowawcą. Czy taka powinna być szkoła przyszłości?
W szóstym odcinku podcastu Nowy Nieznany Świat Krystyna Romanowska rozmawia z Jarosławem Szulskim – pedagogiem, wychowawcą, autorem książki „Nauczyciel z Polski” mówiącej o tym, co może się zdarzyć w polskiej szkole jeśli otworzymy się na relację i dialog. I jak zupełnie inaczej można myśleć o edukacji, nauczaniu.
Zapraszamy do wysłuchania rozmowy.