Przejdź do treści

NNO. Po stronie odpowiedzialności.

Komentujemy świat. Chcemy go zmieniać na lepszy.

Poznaj nas
Niemyślenie, czyli ULTRAKONSUMPCJA fot. Karolina Grabowska / Pexel
Filozofia Biznesu

Niemyślenie, czyli ULTRAKONSUMPCJA


13 grudnia, 2021

Ponad 80 procent cen nie zmienia się, 10 procent idzie w górę, a 8 zostaje obniżonych. Black Friday, Black Week i inne rodzaje promocji to nie lekcje matematyki, a socjotechniki i psychologii. W rozmowie z dr. hab. prof. Wydziału Zarządzania UW, Mariuszem Trojanowskim dekonstruujemy maniery zakupowe i mechanizmy za nimi stojące. 

Zaczął się przedświąteczny szał zakupów związany z serią promocji typu Black Friday, Black Weekend itd.

Sklepy zamieniają się w prawdziwie świątynie handlu, zaczyna rozmiękczanie konsumentów, abyśmy przestali myśleć. Jest kolorowo, pięknie pachnie, z głośników leci cudowna i rozczulająca muzyka. I chociaż wydaje nam się,  że mamy nad tym kontrolę i pewną sprawczość, to prawda jest taka, że często emocje biorą górę i kupujemy rzeczy, których nie potrzebujemy, i których potem często nie używamy…

Dlaczego wciąż dajemy się nabierać na tę grę? Jakie są najsilniejsze narzędzia wpływu na nas konsumentów? Co sprzyja kupowaniu?

O tych mechanizmach i skutkach jakie niesie ultra konsumpcjonizm rozmawiamy z prof. Mariuszem Trojanowskim z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

Udostępnij:

Dołącz do naszej społeczności

Zarejestruj się bezpłatnie, otrzymasz dostęp do wykładów, najnowszych artykułów, wywiadów i podcastów.

Dowiedz się więcej