Wszyscy jesteśmy zwolennikami wolności i wolnego rynku. Lubimy mieć wybór, decydować o tym, co chcemy kupić, a czego nie. Bo wolny rynek jest wolny do wszystkiego – i do dobrego i do złego – mówi prof. Elżbieta Mączyńska, prezeska Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, członkini Rady Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży.
Rozpoczynamy cykl rozmów o odpowiedzialnej sprzedaży. W pierwszym odcinku Grzegorz Nawrocki rozmawia z prof. Elżbietą Mączyńską o zniewolonym kliencie na wolnym rynku, asymetrii informacji, książce Noblistów „Jak złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa” i o tym dlaczego ważne są takie niezależne inicjatywy jak Deklaracja.
Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży to inicjatywa dedykowana branży finansowej, której celem jest poprawa standardów usług na rynku i przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom. www.odpowiedzialnasprzedaz.pl
Deklaracja jest ukierunkowana na to, żeby wyeliminować nieprawidłowe tendencje, zachowania, które są nieodłączone od wolnego rynku. Jeśli ukierunkujemy działania na zysk ponad wszystko, rodzi to właśnie szereg nieuczciwych zachowań.
Fundacja Nienieodpowiedzialni oraz Federacja Konsumentów zachęcają do dołączenia do Deklaracji instytucje i firmy branży finansowej.