Przejdź do treści

NNO. Po stronie odpowiedzialności.

Komentujemy świat. Chcemy go zmieniać na lepszy.

Poznaj nas
Komunikacja bez „washingów”? Jak to robić dobrze i dlaczego warto? Komunikacja bez „washingów”? Jak to robić dobrze i dlaczego warto?
Zrównoważony Rozwój

Komunikacja bez „washingów”? Jak to robić dobrze i dlaczego warto?


23 sierpnia, 2024

Każda firma lubi opowiadać o tym jak dobrze działa, jakie ma sukcesy i jak dobre są jej usługi czy produkty. I słusznie, warto się chwalić i mówić o tym. Trzeba tylko pamiętać, aby komunikację z otoczeniem prowadzić w sposób oparty o kilka zasad. Świetnie opisuje je przewodnik „Green bez washingu”, który Wam polecamy.

Publikacja powstała po warsztacie Deep Dive Green bez washingu, organizowanym przez Better, który odbył się 12 czerwca. Rozmawiano zarówno o kwestiach odpowiedzialnej komunikacji, rodzajach „washingów” z jakimi mamy dziś do czynienia i które obserwujemy, ale także o przepisach i regulacjach, które mają chronić konsumentów m.in. o dyrektywie ws. Greenwashingu i dyrektywa Green Claims. Uczestników spotkania nie trzeba było przekonywać, że tylko wiarygodna, transparentna i oparta na faktach oraz potw. danych komunikacja jest podstawą do budowania dialogu i dobrego wizerunku wśród klientów, pracowników i partnerów biznesowych.

Co znajdziecie w przewodniku?

Publikacja porusza temat greenwashingu z puntu widzenia komunikacji, biznesu i prawa. Znajdziecie w niej definicje różnego rodzaju „washingów” jakie stosują firmy np. greencrowding, greenlighting, greenshifting, greenlabelling itp. Przewodnik opisuje regulacje i przepisy prawne, które już dziś chronią nas, konsumentów oraz przykłady słów i określeń mogących wprowadzać w błąd np. eko, bio, przyjaciel natury, bezemisyjny, neutralny dla klimatu itp. Wskazuje też na zakres odpowiedzialności karnej, finansowej oraz cywilnej jaka wynika z poszczególnych przepisów – czyli jakie kary grożą firmom za nieuczciwe praktyki i wprowadzanie klientów w błąd.

Sporo uwagi poświęcono części dotyczącej odpowiedzialnej komunikacji. Komunikaty, na które należy zwracać uwagę to te umieszczane na opakowaniach produktów, w reklamach, treści publikowanych postów w social mediach, wysyłanych do mediów komunikatów prasowych czy publikowanych raportów ESG. Każdy element komunikacji powinien zawierać informacje prawdziwe, podparte danymi i faktami i odzwierciedlać rzeczywiste zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój.

Zachęcamy do lektury – przewodnik jest bezpłatny.

Udostępnij: